Duben 2016

Ovesná kaše s mákem

23. dubna 2016 v 7:56 Snídaňové
Někdy mám chuť na mák, ale jíst ho s těstovinami nebo s pečivem se mi k snídani nechce. Proto jsem vyexperimentovala recept na ovesnou kaši plnou vápníku, sladkou tak akorát (a to prosím bez špetky cukru), ideální na zahřátí po ránu. Co na tom, že je potřeba si ji vystát u sporáku. Když si všechno připravíte večer, víc než pár minut vám to nedá.

Potřebujeme (2 porce):
  • 2 dl ovesných vloček (100g)
  • 1 lžička skořice
  • 1/4 lžičky kardamonu
  • špetka soli
  • 2 lžíce goji (pokud nemáte, nevadí, ale nahradit je sušenými brusinkami nebo švestkami by nebylo špatný)
  • 1 velký banán (nebo 2 malé)
  • hrnek rostlinného mléka (asi 200 ml)
  • 8 lžic mletého máku
  • čerstvé ovoce na ozdobu - dle chuti a sezóny (švestky, banán, jahody, ...)
Postup:
V misce smícháme vločky, koření, sůl a goji. Pokud jste závislí na chia semínkách, klidně si je přidejte taky.
V malém hrnci přivedeme k varu rostlinné mléko. Banán rozmačkáme na kašičku buď vidličkou, nebo na struhadle na mrkvové pyré (kdo má, ha). Několik plátků z prostředka si můžeme nechat na ozdobu.
Když mléko vře, vsypeme do něj obsah misky a mícháme. V tuhle chvíli můžeme sporák vypnout, směs se bude za stálého míchání vařit asi 4 minuty. Poté přidáme rozmačkaný banán a řádně ho vmícháme do zbytku. V zápětí provedeme totéž s mákem. Dbáme, aby se ingredience rovnoměrně propojily (jde to snadno).
Kaši přelijeme do misek, ozdobíme ovocem, příp. krájenými oříšky a můžeme konzumovat. Doporučuji opatrně a od kraje talíře, pokud si nechcete spálit patro. Mně se to povedlo, protože ta kaše byla prostě příliš dobrá :)